כירוגיה פה ולסת

לפרטים נוספים

עקירות שיני בינה

עקירת שן זה אף פעם לא פיקניק, ועבור רובנו עקירת שן בינה היא קרוב לוודאי הטראומטית מכולן. שיני בינה, הן השיניים האחרונות לצמוח וזה קורה בגיל יחסית מבוגר (15 עד 20) ומכאן הכינוי – שיני בינה. מדובר בשיניים טוחנות הנמצאות בחלק האחורי של החך. מקומן העמוק והעובדה שהן שיניים בעלות בסיס רחב, הופכים עקירות שיני בינה לעקירות מורכבות. הרבה פעמים שן בינה תהיה במצב של 'שן כלואה' (כזו שדרכה נחסמה על ידי שן אחרת וצמיחתה גורמת לסיבוכים), מה שרק הופך את עקירת השן ליותר מורכבת.

עקירה כירורגית
לכן ברפואת השיניים יתייחסו לרוב המקרים של עקירת שן בינה כאל עקירה כירורגית, כזו שאמורה להתבצע רק על ידי רופאי שיניים שהתמחו בכירורגיית פה ולסת ובמרפאה מתקדמת שכוללת חדרי ניתוח דנטליים וצוות פרה רפואי מיומן. דוגמה למרפאת מומחים כזו היא מרפאת אי דנט (Ident).
ההליך עצמו (עקירת השן) יתבצע על פי רוב בהרדמה מקומית, אבל במקרה של חרדות יוצאות דופן יש אופציה לבצע טשטוש עמוק יותר ואפילו הרדמה כללית. מרגע שחומר האלחוש משפיע המטופל לא יחוש כאב, הוא כן ירגיש בחוסר נוחות מסוים עקב הלחץ המופעל על השן ברגע העקירה. החלל שמשאירה עקירה של שן בינה הוא רחב יחסית ויש במקום דימום בגלל נוכחות של כלי דם ולעתים הכירורג יבצע כמה תפרים (בדרך כלל בחומר נספג כך שאין צורך לבוא להסרת תפרים). דקות אחרי עקירת שן הבינה, כשתפוג השפעת ההרדמה המקומית עלולים להופיע כאבים עמם ניתן להתמודד באמצעות משככי כאבים. לעתים יורה הרופא גם על טיפול אנטיביוטי כצעד מנע לדלקת שעלולה להתפתח במקום העקירה. אבל בסופו של יום גם עקירת שן בינה היא הליך הרבה פחות נורא ממה שנשמע.

לפרטים נוספים

חייגו אלינו:

לפרטים נוספים

נגישות