כירורגיה זעיר פולשנית

כירורגיה זעיר פולשנית או כמו שחלק מרופאי השיניים מכנים אותה – מיקרוכירורגיה, היא תחום מתפתח שמרחיב את טווח היכולות של הכירורגיה הדנטלית.

עבודה עם מיקרוסקופ
בגישה המסורתית בכירורגיית פה ולסת (מקרו-כירורגיה) הרזולוציה נקבעת על פי מה שהרופא המטפל יכול לראות בעיניים ולחוש בידיים. כירורגיה זעיר פולשנית רותמת מכשור מתקדם מבוסס מיקרוסקופ לתהליך וזה מאפשר לרופא להגיע לרזולוציות שפעם אפילו אי אפשר היה לחלום עליהן.
כשעובדים ברזולוציות כאלה של כירורגיה זעיר פולשנית, ניתן לתת מענה ממוקד לבעיות מבלי לגרום לנזק היקפי ובכך לקצר מאוד את תהליך ההחלמה ולמנוע דלקות. צריך לזכור שנזק היקפי של כירורגיית פה ולסת היקפית הוא בעל משמעות אסתטית. זוכרים את המראה הנפוח אחרי טיפול שיניים פולשני? המיקרוכירורגיה יכולה לחסוך גם את התופעה הזו.
באמצעות המכשור המתקדם של המיקרוכירורגיה, כמו למשל מכשיר הרובדנט, ניתן לדייק ולקצר פרוצדורות כגון השתלת שתלים דנטליים. בעזרת המיקרוסקופ הקליני המיוחד לכירורגיית זעיר פולשנית אפשר לבצע ניתוחי חניכיים בצורה יעילה יותר וטיפולי הקצעת שורשים עמוקים ומדויקים.

רק במרפאות מומחים בודדות
כירורגיה זעיר פולשנית היא תחום חדש יחסית, הדורש התמחות והתמקצעות מיוחדת והצטיידות בציוד יקר ערך כמו הרובדנט או המיקרוסקופ הקליני שמאפשר הגדלה של פי 24. נכון להיום, תחום הכירורגיה הזעיר פולשנית הוא נחלתן של מספר מצומצם של מרפאות מתקדמות כמו מרפאת איי דנט (Ident), שכוללות גם את הפסילטיז (חדרי הניתוח והציוד המיוחד) וגם צוות מיומן של מומחים בכירורגיית פה ולסת שגם עברו תת התמחות במיקרוכירורגיה.
הצפי הוא, שבדומה למהפכה הלפרוסקופית שהתחוללה בעשור האחרון במחלקות לכירורגיה כללית, גם תחום כירורגיית הפה והלסת יטמיע יותר ויותר את הכירורגיה הזעיר פולשנית כחלק מהמענה הסטנדרטי.

נגישות