יישור שיניים שקוף

יישור שיניים הוא פרקטיקה רפואית ותיקה ברפואת השיניים שמוגדרת כתחום נפרד הנקרא – אורתודונטיה. אנשים רבים שהתבגרו בשנות השבעים והשמונים זוכרים את הפלטה המיתולוגית או את 'גשר הברזל' שהיו סימן ההיכר של דור שלם, שלא בהכרח נזכר בחוויה הזו בערגה נוסטלגית. עקרונות יישור השיניים אמנם לא השתנו דרמטית, אבל במה שנקרא 'הפרטים הקטנים' תהליך יישור השיניים עבר הבדל של שמים וארץ – הן מבחינת המטופל והן בהשגת התוצאה הסופית.
הפעלה של לחץ פיזי מתון
הרעיון ביישור שיניים הוא הפעלת לחץ פיזיקלי באמצעות סד. מאחר ושיניים 'עקומות' הן בעצם שיניים שזווית הצמיחה שלהם השתבשה ובמקום לצמוח אנכית כלפי מערכת השיניים הנגדית, כיוון הצמיחה סטה והן צומחות באופן עקום. הפעלת לחץ נגדי באופן מדוד ומתון מחזירה את השן הסוררת למסלול ומיישרת את קו השיניים.
אמנם העיקרון הזה ביישור שיניים לא השתנה, אבל הטכניקות היום מאפשרות לבצע יישור שיניים באופן מהיר יותר, מדויק יותר, פחות מפריע לתפקוד של המטופל ואולי חשוב מכול – מוצנע ולא מושך תשומת לב כמו הפלטות, הרתמות והגשרים של פעם.
היום יש פתרונות דיסקרטיים של יישור שיניים כמו סדים פנימיים או גשר שקוף.
גם מבוגרים רוצים חיוך ישר
השינוי בטכניקות ליישור שיניים שמאפשרות טיפול 'דיסקרטי' הביאה לטרנד הכי בולט באורתודנטיה בשנים האחרונות – יותר מבוגרים פונים לטיפולי יישור שיניים. אם בעבר מרבית הפונים ליישור שיניים היו ילדים, היום המגמה מאוזנת. מסתבר שהחסם העיקרי אצל מבוגרים היה חסם הבושה. מרבית הנשים בגילאי השלושים פלוס לא ישמחו להסתובב שנה וחצי עם גשר של נערות בנות 15. אבל מרגע שהתהליך התקצר והפך ל'שקוף' מהצד, יותר ויותר נשים וגברים שחשבו ש'איחרו את הרכבת' פונים לקבלת טיפולי יישורי שיניים.
מידע נוסף תוכלו לקבל במרפאת איי דנט (Ident), שבין היתר, מתמחה ביישור שיניים.

נגישות