חניכיים

לפרטים נוספים

דלקות חניכיים וסוגי מחלות חניכיים

נתחיל בעובדה מטרידה: כמעט כולנו סובלים מג'ינג'יויטיס. לפני שאתם רצים בבהלה לרופא, דעו שהשם הארוך והמפחיד הזה הוא בסך הכול המונח הרפואי השגור ל'דלקת חניכיים קלה'. אם אתם סובלים מרגישות בחניכיים (במצבים של חום וקור), אתם כנראה סובלים מג'ינג'יויטיס. הבשורות הטובות: אפשר לטפל בדלקת חניכיים קלה יחסית בקלות, ולפעמים כל מה שצריך בשביל לפתור את הבעיה זה ביקור אצל השיננית והקפדה על היגיינת פה.
מחלות חניכיים חמורות
הבעיה העיקרית עם 'דלקות חניכיים קלות' היא שאנשים רבים נוטים להתעלם מהן, ואז הן מתפתחות ל'דלקות חניכיים כרוניות'. או במילים מסובכות יותר: זה כבר לא ג'ינג'יויטיס (דלקת חניכיים קלה), המצב החמיר ועכשיו אתם סובלים מפריודוטיטיס (דלקת חניכיים כרונית) – וזו כבר אופרה אחרת.
מחלת חניכיים כרונית היא מחלה מפושטת יותר שחדרה לעומק החניכיים ופוגעת בבסיס השיניים. מחלות חניכיים כרוניות עשויות להיות ממוקדות באזור אחד או להקיף חלקים רבים בחלל הפה. הסימנים למחלת חניכיים כרונית הם דימומים, נפיחות, והיווצרות 'כיסים' בחניכיים.
מכאן המצב יכול רק להידרדר. התחנה הבאה היא זיהום מוגלתי המכונה 'מורסה בחניכיים'. זיהום מוגלתי כזה יכול להסב כאבים רבים ולגרום לקשיי אכילה. כשזיהום כזה נודד לבסיס השן הוא יכול להוביל להרס במנגנון האחיזה של השן.
נסיגת חניכיים
השלב הבא הוא נגע משולב בחניכיים ובשורש, במקרים כאלה הרבה פעמים אין מנוס מטיפול שורש שמחסל את הדלקת אבל גם 'הורג' את השן.
בקצה הסקלה של מחלות החניכיים נמצא את נסיגת החניכיים שהיא כבר מצב כרוני שדורש תחזוקה תמידית. לכן ההמלצה הגורפת היא לפנות למרפאה שפועלים בה רופאי שיניים שמתמחים במחלות חניכיים (פריודנטים), כמו מרפאת איי דנט (Ident).

לפרטים נוספים

חייגו אלינו:

לפרטים נוספים

נגישות