יישור שיניים

לפרטים נוספים

יישור שיניים למבוגרים

באופן מסורתי תחום האורתודנטיה התמקד בעיקר בטיפול בילדים ובני נוער. האמצעים שעמדו לרשות האורתודנטים בשנות השמונים והתשעים, היו פלטות, גשרים או רתמות שאמנם לרוב עשו את העבודה, אבל חייבו את בני הנוער האומללים להסתובב חודשים ארוכים עם קונסטרוקציות מתכת בולטות במרכז הפנים. אם עבור בני הנוער העניין הזה נחשב כרע הכרחי שנסבל בקושי – אבל נסבל, אף מבוגר סביר לא היה שוקל את האפשרות לעשות יישור שיניים בתנאים האלה. השיניים עקומות? אין מה לעשות, זה המצב. היום כל זה השתנה וטיפולי יישור שיניים למבוגרים הפכו לפרקטיקה נפוצה.

שינוי ענק ודיסקרטי
אז מה בעצם השתנה? למה פעם מבוגר שפנה ליישור שיניים נחשב כעוף נדיר ומוזר, ואילו היום חלק ניכר מהפציינטים שפונים למרפאות ליישור השיניים הם אנשים בעשור השלישי, הרביעי ואפילו החמישי לחייהם? בניגוד למה שאפשר אולי לחשוב, לא מדובר בדור מבוגרים חדש ופחות ביישן, התשובה נמצאת בדור החדש של טכניקות ליישור שיניים, שבניגוד לעבר מתוכנן לתת מענה שיהיה לא רק יעיל אלא גם דיסקרטי. אם בעבר אי אפשר היה להסתיר את הרתמה או הגשר, הרי שהיום העזרים והסדים ליישור שיניים כמעט ואינם מושכים תשומת לב חיצונית וצריך להיות מודעים לקיומם כדי לראות אותם. עובדה זו הביאה מהפכה בטיפולי יישור שיניים למבוגרים.

סדים נסתרים וחומרים שקופים
האמצעים שעומדים היום לרשות קליניקות מתקדמות כמו מרפאת המומחים איי דנט (Ident), שבין היתר, מתמחה ביישור שיניים, כוללים סדים נסתרים שמותקנים מאחורי השיניים או אמצעי קיבוע מחומרים שקופים. שינוי הטכניקות וההכרה כי אף אחד לא יודע ש'אתה מסתובב עם סד בפה' חילחלו לאט לשטח והיום יישור שיניים למבוגרים נחשב לאחד הטיפולים הכי נפוצים ברפואת שיניים אסתטית.

לפרטים נוספים

חייגו אלינו:

לפרטים נוספים

נגישות