השתלות שיניים

לפרטים נוספים

השתלות שיניים All on 4

השתלת שיניים All on 4 היא פרוצדורה שפותחה בשנות השמונים על ידי ד"ר פאולו מלו. ד"ר מלו בעצם גיבש פרוטוקול מסודר שייעל את תהליך ביצוע השתלות השיניים ואיפשר ליותר רופאים ללמוד את התחום בקלות. השתלת All on 4 הפכה את השתלות השיניים להליך נפוץ, וגם היום הרבה מאוד מרפאות שמתמחות בהשתלות שיניים, כמו למשל מרפאת איי דנט (Ident), משתמשות בחלק מעקרונות ה-All on 4.

איך מתבצע התהליך?
השתלת שיניים All on 4 מאפשרת לבצע את התהליך כולו ביום אחד. הרעיון הוא להיערך מראש ולהחליף את כל המערכת בבת אחת. בשונה מהשתלות שיניים רגילות, בהן צריך לתת זמן הסתגלות של כמה שבועות לפני שאפשר להרכיב את הכתרים, בשיטת אול און 4, משתמשים במערך מיוחד של 4 שתלים בצורה של טרפז שעליו מקבעים גשר של תותבות. במקרה ויש מחסור בעצם אשר עשוי לגרום בעיות עומס יותקנו 6 שתלים שיפחיתו את העומס מכל שתל בנפרד.
ההליך מתבצע בהרדמה מקומית (ניתן במקרים מסוימים לבצע גם בהרדמה כללית) ובסופו למעשה מסתיים כל 'שיקום הפה' ביום אחד ותוך כמה ימים המטופל יתפקד באופן רגיל.
חשוב לציין כי השיטה אינה מתאימה לכל המטופלים.
תנאי ראשון להשתלה כזו היא כמות מספקת של עצם וצפיפות עצם טובה. המשמעות היא שעבור אנשים רבים שסובלים מנסיגת חניכיים וחוסר בעצם, השיטה הזו לא מתאימה.
תנאי חשוב נוסף, הוא שהמטופל לא יסבול ממחלות רקע שעלולות לגרום לסיבוכים כמו סוכרת, מחלות לב מסוימות ובעיות רפואיות נוספות. חשוב ליידע את הרופא על כל בעיה רפואית חריגה או כרונית.

יתרונות שיטת All on 4
עבור מי שלא סובל מהמגבלות הרפואיות שציינו, נזכיר את היתרונות הבולטים שיש להשתלת שיניים בשיטת All on 4:
 ברמה הרפואית השיטה מאפשרת שיקום מהיר של הפה וחזרה מהירה ללעיסה סדירה.
 השיטה לא מחייבת זמן בין עקירה להשתלה וניתן לבצע את ההליך כולו באמצעות הרדמה מקומית אחת.
 מבחינה כירורגית מדובר בהליך פשוט יחסית שלא דורש זמן התאוששות רב ולא יוצר הרבה טראומה היקפית.
 הליך All on 4 חוסך זמן למטופלים (וגם הרבה מאוד כסף).
 השתלת All on 4 גם מתאימה מאוד לסובלים מפוביית טיפולי שיניים משום שהיא הופכת את כל ההליך לאירוע חד פעמי של 'זבנג וגמרנו' ולא למשהו מתמשך שמאפיין השתלות שיניים רגילות.

חשוב לציין כי ביצוע השתלות All on 4 אינו נחלתם של כל רופאי השיניים. הפרוצדורה דורשת ניסיון רב והתמחות מיוחדת וניתן לבצע אותה רק בקליניקות מתקדמות דוגמת המרפאה של איי דנט (Ident).

לפרטים נוספים

חייגו אלינו:

לפרטים נוספים

נגישות