טיפולים משמרים

לפרטים נוספים

טיפולי שורש וסתימות שורש

טיפול שורש הוא אחד הטיפולים הנפוצים ביותר ברפואת השיניים המודרנית. פגיעה בשן, בין כזו הנגרמת מטראומה (למשל מכה) או בין עששת שהוזנחה וחדרה לעומק השן יכולה להיות עניין מכאיב ולא נעים. פגיעה שמתקרבת לשורש מתבטאת בכאבים עזים (אחרי הכול, שורש השן הוא מרכז עצבי).

לנסות לפטור את הבעיה באמצעות סתימת שורש

טיפול שורש הוא מוצא אחרון, כי למעשה מדובר ב'הריגת השן'. לכן אם ניתן להסתפק בסתימת שורש שאוטמת את השן ומרחיקה את נזקי הדלקת זו תהיה הבחירה הראשונה של הרופא. אם לא ניתן לבצע סתימת שורש או אם אין הקלה בכאב לאחר הטיפול אין מנוס מביצוע טיפול שורש.

טיפול שורש יתבצע לרוב בעזרת הרדמה מקומית, אחרי שההרדמה פועלת הרופא יבצע קדיחת עומק וינקה את חלל השן ויסיר באופן פיזי את שכבת העששת ובהמשך ינתק את השורש שבשלב הזה הוא המקור המרכזי לכאב ולחוסר הנוחות שחש המטופל. בהמשך יאטום הרופא את הפתחים ובמקרה הצורך יתאים כתר לשן.

ציוד ייעודי מיוחד לטיפולי שורש

חלק ממרפאות השיניים המתקדמות בישראל כמו למשל מרפאת איי דנט (Ident), מצוידות במכשור מיוחד כמו מיקרוסקופ קליני ייעודי שיכול לייעל ולדייק  את טיפול השורש. צריך לזכור שכאשר מדובר בסתימות שורש וטיפולי שורש יש פקטור משמעותי נוסף (מלבד ציוד מתקדם). אנחנו מתכוונים לרופא השיניים שמבצע את ההליך הרפואי. ביצוע מקצועי של טיפולי שורש דורש התמחות ייעודית, ידיים טובות ויציבות והרבה מאוד שנות ניסיון. ההבדל בין טיפול שורש שמבצע רופא שיניים שזה תחום התמחותו ובין רופא שטיפולי שורש אינם בהכרח חלק מתחום המומחיות שלו ניכר הן בתוצאה הסופית והן באופן שבו המטופל חווה את הפרוצדורה הרפואית.

לפרטים נוספים

חייגו אלינו:

לפרטים נוספים

נגישות