השתלת שיניים ביום אחד

עקב מחלות חניכיים או מחלות רקע המחלישות מטופלים – בדרך כלל אנשים מבוגרים בגיל השלישי – העצם בלסת מידלדלת ומתחיל תהליך של איבוד שיניים. כל שן שאובדת רק מאיצה את התהליך, כי הרווח שנוצר מזרז את תהליכי הבלייה. לאובדן שיניים יש השלכות בריאותיות, פסיכולוגיות ואסתטיות. אחד הפתרונות המקיפים שרפואת השיניים יודעת להציע במקרה הזה הוא השתלת שיניים ביום אחד.

מהי השתלת שיניים ביום אחד?
בדרך כלל השתלת שיניים זו פרוצדורה רפואית ארוכה שנמשכת על פני כמה וכמה מפגשים טיפוליים. יש שלב של תכנון, שלב של מדידות, הכנת הפה באמצעות הקצעת שורשים ועקירות, הרכבת השתלים הדנטליים שלרוב זקוקים לכמה חודשים להתקבע לפני שניתן 'להעמיס' עליהם את הכתרים – כל זה יכול להימשך ולהיגרר, לפעמים, לאורך שנה תמימה.
תהליך ארוך כזה (וכמות הטיפולים שמייקרת אותו) מאוד מתסכל את המטופל ובפועל מהווה חסם אמיתי. רבים מהמטופלים מוותרים עליו, אחרים בוחרים בפתרונות פחות נוחים והרבה פחות אסתטיים, כמו למשל סט של שיניים תותבות.
השתלת שיניים ביום אחד, היא טיפול שיניים מורכב ואינטנסיבי שדוחס את כל התהליך שפירטנו ליום טיפול אחד. המפתח המרכזי הוא השיטה המיוחדת באמצעותה מותקנים השתלים, שמאפשרת 'העמסה' מיידית של הכתרים.

איזה תנאים דרושים לביצוע התקנת שתלים ביום אחד?
חשוב לציין שהשתלת שיניים ביום אחד אינו תהליך שמתאים לכל מטופל. כדי שמטופל יעבור השתלה ביום אחד צריכים להתקיים אצלו התנאים הבאים:
 נפח עצם משמעותי – עניין שפוסל רבים הסובלים מנסיגת חניכיים מתקדמת
 איכות העצם – העצם צריכה להיות בעלת צפיפות גבוהה יחסית
 בלי מחלות רקע וגורמי סיכון – למשל, חולי סכרת, מושתלי כבד ומעשנים כבדים לא יכולים לעבור את ההליך
 בלי שיניים חורקות – שיניים חורקות מעידות על בעיות בשרירי הלעיסה ומונעת 'העמסה' מיידית גבוהה

בנוסף, השתלת שיניים ביום אחד היא תהליך שדורש מיומנות מקצועית וסביבת עבודה ייחודית הכוללת חדר ניתוח עם ציוד מתקדם, גישה לציוד דימות במקום וצוות מיומן ומקצועי שבראשו עומד רופא שמנוסה בהשתלת שיניים.

אחרי שזה נאמר נזכיר שלשיטה יש יתרונות רבים. נסכם אותם:
 במקום תהליך של חודשים ארוכים מתחילים ומסיימים את שיקום הפה ביום אחד.
 השיטה מונעת טרטורים  וביקורים מיותרים במרפאה.
 פתרון מצוין לסובלים מפוביה מרפואת שיניים. דחיסת תהליך שלם ליום אחד עשויה להקל מאוד על העומס הפסיכולוגי הרובץ על המטופל.
 חיסכון ניכר בכסף.

אין הרבה מרכזיים רפואיים דנטליים שיכולים להציע את התשתית המקצועית והפיזית של השתלות שיניים ביום אחד. אחת מאותן מרפאות מיוחדות שכן מציעה היום תמהיל רחב של טיפולי שיניים מתקדמים, כולל השתלת שיניים ביום אחד, היא המרפאה המתקדמת של איי דנט (Ident).

נגישות