דברים שחשוב לדעת על השתלות שיניים

השתלות שיניים הן הליך כירורגי שבו מוחלפת שן הרוסה או פגומה, ללא סיכויי שיקום, בכתר שן מלאכותי המורכב על גבי שתל דנטלי העשוי מחומרים איכותיים, בעלי עמידות גבוהה ומראה אסתטי. תכונות שתל דנטלי וכתרים מלאכותיים הינן דומות לאלה של השיניים המקוריות וברוב המקרים הן אף עולות עליהן. השתלת שיניים נדרשת בכמה מקרים ומצבים בהם: איבוד שיניים כתוצאה מתאונות או טראומה, דלקות חריפות בס חוד השורש או הרס של השן בשל הזנחה אשר לא ניתן לשקם מבלי להחליף את השן כולה.

תהליך השתלות שיניים

תהליך השתלות שיניים מתבצע על ידי רופא מומחה בתחום כירורגיית פה וכולל ביצוע בדיקה מקיפה ויסודית על מנת להבין היטב את צרכי המטופל ומצבו, ליצור תיאום ציפיות ולבנות תכנית טיפול מתאימה. הפרוצדורה של השתלת שיניים מורכבת מכמה שלבים: ראשית, מתבצעת החדרת שתל דנטלי לעצם תחת החניכיים ועליו מוצבת שן תותבת זמנית (תותבת מעבר) למשך כשלושה חודשים וזאת במטרה להביא לכך שהשתל הדנטלי ייקלט היטב וניתן יהיה לעבור לשלב הבא. בשלב השני מוחדר השתל לעצם ובמידה והיקלטותו נאותה ומלאה, מותקנים גשר חרסינה או תותבת קבועה. בהתאם ליציבות השתל ולשיקולים רפואיים נוספים נקבע המשך הליך השיקום.

סוגי השתלות

תחום השתלות שיניים הינו מפותח למדי ומהווה כלי מרכזי בתחום טיפולי שיקום הפה ורפואת שיניים אסתטית. ישנן מספר דרכים לבצע השתלת שיניים באמצעות כמה סוגי השתלות:
• השתלות דנטליות – השתלת שתל דנטלי מלאכותי כתחליף לשורש ובסיס השן. השתל לרוב עשוי ממתכת בעלת כושר עמידות גבוה דוגמת טיטניום והוא מוחדר ללסת באמצעות הברגה. על גבי השתל מורכב כתר והטיפול המשולב מאפשר למטופל יכולת תפקוד מלאה, תחושה טבעית ומראה בריא.
• השתלות שיניים ביום אחד – טיפול המיועד למצבים של מחלות חניכיים, ברוב מקרים בקרב מבוגרים הסובלים מהידלדלות עצם ואיבוד שיניים. זוהי פרוצדורה אינטנסיבית ומורכבת באופן יחסי אשר כוללת את כל שלבי הטיפול ותהליך השתלת השיניים ביום טיפולים אחד. ייחודה של השיטה הוא האפשרות להתקנה מיידית של כתרים על גבי השתלים וזאת ללא ההמתנה המוכרת מפרוצדורות אחרות.
• השתלה ממוחשבת – שיטה חדשנית המבוצעת באמצעות סד כירורגי בהתאמה אישית לכל מטופל. הסד מאפשר לקדוח דרך הלסת באופן מדויק ובכך ניתן לחסוך את הצורך בטיפולים כירורגיים מקובלים אחרים כגון ביצוע חתכים בחניכיים. השתלת שיניים ממוחשבת מספקת יתרון של דיוק ומתאפיינת במשך טיפול והחלמה קצרים.
• השתלות שיניים בשיטת – All on 4שיטה אשר פותחה בשנות השמונים והפכה את תחום השתלות השיניים למבוקש ונפוץ. ההליך הרפואי מתבצע ביום טיפולים אחד הכולל החלפת כל מערכת השיניים וזאת באמצעות שימוש בארבעה שתלים בצורת טרפז אשר עליהם מקבעים גשר של שיניים תותבות.
בטרם ניגשים להליך של השתלת שיניים, חשוב להיוועץ עם רופא מטפל מומחה בתחום על מנת להגיע לתוצאות הרצויות של שיקום פה מלא, וחזרה לתפקוד תקין בשילוב של קבלת מראה שיניים בריא וטבעי. הקפידו לבחור ברופא בעל ניסיון ומומחיות ומצדכם, שימרו על היגיינת פה על מנת להשיג החלמה מלאה ומהירה.

לפרטים נוספים

חייגו אלינו:

לפרטים נוספים

נגישות