אסתטיקה דנטלית ויישור שיניים – כל מה שצריך לחיוך מושלם

ממחקרים שונים נמצא כי רובם המוחלט של האנשים מייחסים חשיבות רבה למבנה החיוך, גודלו ומראה השיניים והחניכיים כחלק מרושם ראשוני. נתונים נוספים מראים כי קרוב למחצית מהאנשים אינם מרוצים מהחיוך שלהם וכי הם רואים חשיבות בחיוך נאה כפונקציה התורמת לקידום מטרותיהם המקצועיות והחברתיות. אסתטיקה דנטלית הוא תחום רחב ברפואת השיניים הכולל טיפולי שיניים אסתטיים המשיבים את הבריאות, התפקוד והאסתטיקה לפה.

אסתטיקה דנטלית – למראה פה בריא ומטופח
ישנם מגוון רחב של גורמים המשפיעים על מראה השיניים והפה. צריכת משקאות בעלי פיגמנט חזק כגון קפה, תה ויין, גורמים להצהבת השיניים ולהכתמתן. ריח רע והבל פה לא רענן הינה תופעה מוכרת ונפוצה הנובעת ברוב המקרים מהימצאות חיידקים במרווחים בין השיניים או בחורים בשיניים עצמן. התרחבות של עששת והצטברות שאריות מזון, מגבירות את הריח הרע מהפה. טיפולי שיניים אסתטיים ותחום אסתטיקה דנטלית יחזירו את המראה הבריא לחיוך ויגבירו את ביטחונכם העצמי.
טיפולי אסתטיקה והבהרת שיניים כוללים הסרת כתמי עישון, משקעים מקפה, תה או מזון וזאת באמצעות ליטוש השן והחזרת צבעה המקורי. המשך הטיפול כולל הלבנת השיניים באמצעות תבניות ייעודיות המכילות חומרי הלבנה ובמקרים של שיניים סדוקות או בעלות גוון כהה במיוחד, מומלץ לשקול טיפולי שיקום באמצעות ציפויי חרסינה המודבקים על גבי השן בהליך פשוט, ללא כאב והרדמה, אשר יחזיר את המראה הבריא והמטופח לחיוך המושלם.

יישור שיניים – אורתודנטיה
תחום יישור שיניים צובר בשנים האחרונות פופולריות רבה בכל הגילאים. יישור שיניים מהווה חלק ושלב מקדים בטיפול שיקום הפה הכולל התקנת שתלים וכתרים וכן כהליך אסתטי להקניית מראה חיוך בריא ונעים. הטיפול כולל שימוש בסדים שקופים או בסמכים אשר מודבקים על גבי השיניים כאשר חוט מתכת עובר ביניהם ויוצר לחץ על השיניים. משך הטיפול הממוצע להשגת תוצאה מלאה הוא כשנתיים, כאשר הטיפולים הראשונים כוללים הדבקת מכשור המולבש על גבי השיניים המוכנות לאחר שעברו ניקוי.
טיפולי שיניים אסתטיים ויישור שיניים כוללים מגוון שיטות טיפול:
יישור שיניים פנימי בלתי נראה – שיטה חדשנית אשר מבוססת על בניית קונסטרוקציה אורתודנטית פנימית, יעילה וכזו אשר אינה נראית לעין.
יישור שיניים שקוף – טיפול באמצעות סד פנימי או גשר שקוף לשם יצירת לחץ נגדי מדוד ומתון המביא ליישור השיניים.
יישור שיניים למבוגרים – טיפולי שיניים למבוגרים באמצעות עזרים אשר אינם בולטים לעין כגון סדים המותקנים מאחורי השיניים ואמצעי קיבוע מחומרים שקופים.
תוך כדי התהליך, יש לבצע טיפול שיננית בכל שלושה חודשים ולהקפיד על תחזוקה יומיומית. שיתוף פעולה מצד המטופל והתאמת תכנית טיפול נכונה בידי רופא מוסמך ומנוסה, תבטיח הצלחה של הטיפול, קיצור משכו ושמירה על התוצאות הרצויות לאורך זמן.

לפרטים נוספים

חייגו אלינו:

לפרטים נוספים

נגישות